19 Mart 2013 Salı

Bir Annenin Ödevle İmtihanı


Okula ilk başladığında kıvrımlı dalgaları, rayları yaparken elim ağrıyor diyen Cimcime şimdi hemen hemen alfabemizin bütün harflerini öğrendi. Her şeyi okumaya bütün harfleri birleştirmeye çalışıyor.
Tek sıkıntımız iki ünsüz harfi birleştirip okuma, yazmada çünkü T-R-E-N gibi iki ünsüz harflerin bulunduğu kelimelerin aralarına illa bir ünlü harf koyması gerektiğini düşünüyor öyle okuyup yazıyor.
Kısmen okula ilk başladığı zamanlara göre daha kolay ve anlayarak dersleri yapıyor. Evde bir düzen oturtmaya karar verdik ve bu yeni düzene göre Cemo sözel dersleri yaptıracak bende sayısal dersleri yaptıracağım. Cemo benden biraz daha erken işten geliyor ve sözel dersleri benden daha iyi anlıyor.
Oldum olası zaten tarih, coğrafya ve Türkçe derslerini sevemedim. Birde Cemo verilen matematik ödevlerini anlamıyor, ne demekmiş bu ya deyip baştan savmaya çalıştığı için bende madem öyle yazma okuma işi senin matematik çözdürme işi benim dedim.
Cemo yazma okuma işini yaptırıyor. Baktı okuyamıyor, harfleri çözemiyor hemen kendisi söylüyor heceletmiyor. Mesela öğretmen aşağıdaki cümleleri bakmadan yazdırıp okutun diye verdiği bir dersi Cemo okutuyor e madem okuyorsun buradan yaz diyor. Neden böyle yapıyorsun Cemo dediğimde zaten okuyor neden yazamasın ki diyor.
Çık işin içinden yani yine  görev bir güzel bana düşüyor matematik ödevlerini yaptırdıktan sonra birde okuma yazma kontrol etme görevi de bana düşüyor. Cemo daki mantık şu; okuyacak olan bir şekilde okur, tv karşısında da, bilgisayar karşısında da ve her türlü düzensizlikte kafası varsa zaten yapar.
Ben de her şeyi hakkıyla öğrensin , yapsın kafasında kalsın derdindeyim.
Dün akşam yine böyle bir ödev kargaşası yaşadık evde. Cemo yazma ve okuma ödevlerini yine bildiği gibi yaptırdı.Sıra bana gelmişti , Cimcime nin matematik dersini çok sevdiğini düşündüğümden sadece nasıl çözeceğini anlatıp  , çözümü bulduğunda  sonucun doğru olup olmadığını beraber kontrol ederiz diye düşündüm.
yani ne olacak dairelerde ortadaki sayıya ulaşmak için gereken sayıyı bulacağı, üçgenlerde ise sonuçlardan bilinmeyenlere gideceğiz.Tabi bu kadar basit işte .
Önce ücgenin sağ yanındaki sayıların toplamının  sağ yandaki kutucuğa yazılacağını , sol yandakilerin sola ve aşağıdakilerin aşağıya yazılacağını  anlattım .Eğer kutucuk verilmiş ise ; üçgenin bölünmüş parçalarından bir sayının diğer sayıya eklenmesiyle kutucuğa yazıldığı için diğer eklenen sayıyı bulmamış gerektiğini anlattım.Offf çok uzun değil mi? işte bende anlatırken yoruldum.Ama olmadı işte.

-Kızım sayımız 20 şimdi 9 sayısı verilmiş 9 'a kaç eklersek 20 olur.
- Cevap 15 --oo--
- Tamam 15 'e 9  eklersek kaç eder say bakalım .
- 24 Anne .
- Biz hangi sayıyı bulmalıyız.
- 20 Anne
- Doğru bulmuş muyuz ?
-Düşünmem lazım anne.
- Düşün kızım .
- Ne bulacaktık anne?
- 9'u 20 'ye ulaştırmamız lazım kızım
- Evet.Kendi kendine gitse olmaz mı ?
- Yok kızım bizim ona kaç adım gideceğini söylemememiz lazım , gözleri görmüyor.
- -----oooo----

Tekrar baştan alabilirsiniz her şeyi . Biraz abaküs biraz çubuk çizme  ve birde parmak sayma ile  20:30 da başladığımız ödevleri
22:00 'da bitirdik.
Ben bir yerlerde yanlış yapıyorum ama nerede ? 

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Ahh analık